تراکتورسازی در چه صورت می تواند فاتح لیگ برتر شود؟

 
تراکتورسازی در چه صورت می تواند فاتح لیگ برتر شود؟

شناسه خبر : 1134 | تاریخ انتشار : ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۹:۲۹ | 0 بازدید | تعداد دیدگاه : 0 |

خبر تبریز :سرخ پوشان تبریزی‌ اگر می‌خواهند نخستین قهرمانی خود را در لیگ برتر بدون اما و اگر جشن بگیرند هم باید ۱۵ امتیاز ممکن را بگیرند ( که یکی از این دیدارها برابر پرسپولیس است) و هم منتظر شکست پرسپولیس در یکی از ۴ دیدار دیگرش باشند

[ ادامه مطلب ] |
ن : یعقوب کامرانی
ت : چهار شنبه 28 فروردين 1398
آذربایحان شرقی ۶۵ هزار بیکار تحصیلکرده دارد

آذربایحان شرقی ۶۵ هزار بیکار تحصیلکرده دارد

آذربایحان شرقی 65 هزار بیکار تحصیلکرده دارد/نرخ مشارکت در استان40.8 و درصد بیکاری10.4 درصد است

http://khabartabriz.ir/


ن : یعقوب کامرانی
ت : شنبه 15 دی 1397
خوانندگان خبرتبریز به یکدیگر کتاب معرفی می کنند.

نام کتاب: بچه هایمان به ما چه می آموزند

نام نویسنده/ مترجم: پیرو فروچی/ مهسا ملک مرزبان

پیشنهاد دهنده: لیلا سالک ابراهیمی( تبریز- دانشجوی دکترای تخصصی روانشناسی بالینی- رواندرمانگر کودک و نوجوان)

ناشر: نشر نیکتاب هایی که کاربران

چرا این کتاب را پیشنهاد می‌کنم:

بازندگی در کنار بچه ها همه چیز رنگ و بوی دیگری می گیرد، زیبایی، عشق، معصومیت، بازی، درد و حتی مرگ. پیرو فروچی رواندرمانگر ایتالیایی در این کتاب مطرح میکند اگر دست از شنیدن و آموختن برداریم، هرلحظه بودن در کنار بچه ها فرصتی بی نظیر برای تغییر و رشد فراهم میکند. چیزی که باعث تمایزاین کتاب از دیگر کتب روانشناسی درباره بچه ها میشود این است که نویسنده درپی معاملات معمول روابط بچه ها و والدین نیست.

خواندن این کتاب به همه توصیه میشود. همه کسانی که خود زمانی بچه بودند، امروز والدینند، همه آنها که مجردند، قصد بچه دار شدن ندارند، بچه را به چشم مزاحم میبینند، آنهاکه ازبچه دار شدن پشیمانند و همه آنها که در پی رشد و تکاملند.


ن : یعقوب کامرانی
ت : شنبه 15 دی 1397
نخستین موزه مردم شناسی روستایی استان آذربایجان شرقی در روستای بشیر بخش خواجه افتتاح شد.

موزه مردم شناسی در روستای بشیر بخش خواجه افتتاح شد

موزه مردم شناسی در روستای بشیر شهرستان هریس افتتاح شد

نخستین موزه مردم شناسی روستایی استان آذربایجان شرقی در روستای بشیر بخش خواجه  افتتاح شد.

به گزارشخبرنگار ما، همزمان با روز ملی روستا، نخستین موزه مردم شناسی روستایی آذربایجان شرقی با حضور مسوولان محلی در روستای بشیر دربخش خواجه افتتاح شد.

این موزه در خانه قدیمی با معماری سنتی و ۱۵۰ سال قدمت افتتاح و ۳۰۰ قطعه از انواع اشیا و ابزارآلات کشاورزی، دام پروری و وسایل منزل که در یکصد سال گذشته مورد استفاده قرار می گرفت، در آن به نمایش گذاشته شده است.

گفتنی است انواع لباس های سنتی و زیور آلات، جوراب پشمی، انواع دولاخ (نوعی بازو بند پارچه ای)، انواع ابزار آلات دوخت و دوز پارچه و گلدوزی که بخشی از آن از طرف اهالی در اختیار این موزه قرار گرفته است.

همچنین در این موزه همچنین جزوه دان چوبی که دور تا دور آن آیات قرآن حکاکی شده، با جزوه های قدیمی نفیس، گلیم و انواع درکوب به نمایش گذاشته شده است.


ن : یعقوب کامرانی
ت : جمعه 20 مهر 1397
گزارش تصویری ازمسابقه نقاشی‌رضوی بخش خواجه


ن : یعقوب کامرانی
ت : شنبه 6 مرداد 1397
برگزاری نخستین جشنواره آئین‌های بومی و محلی در خواجه

برگزاری نخستین جشنواره آئین‌های بومی و محلی در خواجه

 در راستای تبریز ۲۰۱۸، نخستین جشنواره آئین‌های بومی و محلی در بخش خواجه برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار ما، در این جشنواره که دیروز جمعه یکم تیرماه سال ۹۷ از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ عصردرروستای دیبکلو بخش خواجه برگزار شد برنامه‌های متنوعی از جمله بازی‌های بومی و محلی، مسابقات طناب‌کشی بین شهرستان‌های هم‌جوار، مسابقات محلی، پخت غذاهای سنتی، موسیقی سنتی، اجرای نمایش و سایر برنامه‌های دیگر اجرا شد.

عبداللهی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از احیای سنت های قدیمی و بومی محلی آذربایجان درمنطقه خبر داد افزود: این برنامه ها باید در اهر و دیگر شهرهای هریس برگزار شود . وی گفت تا سال آینده ۳۷ کیلومتر از جاده خاکی این منطقه توسط راه و شهر سازی آسفالت ریزی خواهد شد.


آبدار مدیر کل میراث فرهنگی وصنایع دستی اظهار داشت:آیین ها و سنت هایی در زندگی انسان ها وجود دارد که یادآوری و تکرار آن باعث نشاط و خرسندی می شود و خاطراتی ماندگار در اذهان به یادگار می گذارد این برنامه جزو این برنامه ها محسوب می شود .
سلیم پور بخشدار بخش خواجه : با بیان اینکه این منطقه دارای توانمندیهای زیادی در حوزه گردشگری و صنایع دستی را دارا می باشد افزود : در آینده نزدیک در این روستا آب معدنی راه اندازی خواهد شد.

بخشدار خواجه ضمن قدردانی از تلاش های بی شائبه همکاران و شوراها ودهیاران خاطر نشان شدند: که امیدواریم در آینده شاهد برپایی هرچه باشکوه تر اینچنین مراسم هایی درتمام روستاهای منطقه که ریشه در فرهنگ اصیل آذربایجان دارد باشیم.
این جشنواره به همت بخشداری بخش خواجه ،با همکاری فرمانداری و دهیاران و شوارهای بخش خواجه و شهرداری و ورزش جوانان و …برگزار شد./. یعقوب کامرانی

 

  


ن : یعقوب کامرانی
ت : شنبه 2 تير 1397
دانش آموزان دهه60 خواجه از معلمان خود تقدیر کردند

 

 دانش آموزان دهه60 خواجه از معلمان خود تقدیر کردند

خواجه-به گزارش خبرنگارما : دانش آموزان چهل سال قبل دبیریستان شهید باهنرخواجه ، با حضور در کلاس درس  از معلمان خود تقدیر کردند

 

 دانش آموزان سالهای  1360 که در دبیریستان شهید باهنر خواجه تحصیل می کردند از  ساعت چهار بعداز ظهردیروز در محوطه این آموزشگاه گرد هم آمدند. وبه صورت نمادین در کلاس درس حاضر شده و طی مراسمی از معلمان خود تقدیر کردند

چند کلیپ تصویری از عکس های قدیمی دانش آموزان و اجرای چند قطعه موسیقی و مراسم خاطره  گویی واهدای هدیه از دیگربرنامه های اجرا شده در این  همایش بود .


ن : یعقوب کامرانی
ت : جمعه 28 ارديبهشت 1397
راه‌اندازی گروه تبادل یک هزار و ششصد نفری کتاب

راه‌اندازی گروه تبادل یک هزار و ششصد نفری کتاب/ بوستان‌های شهر را به محفل کتابخوانی مبدل می‌کنیم

شاید در روزهایی که کتاب و کتابخوانی در عصر دیجیتال از رونق افتاده است،خبر تبادل کتاب در گروهی یک هزار و ششصد نفری خبری دلگرم کننده باشد.

گروه فرهنگی آناج: تبریز را شهر اولین‌ها گفته‌اند به جهت خلاقیت مردمی که در عرصه‌های مختلف و در ادوار گوناگون پیشتاز عصر خود بوده‌اند. چه زمانی که نخستین روزنامه در این شهر به چاپ رسید و یا بنای نخستین مدرسه گذاشته شد، نشانه‌هایی از بلوغ فرهنگی در این خطه بود و اینک نسل دیگری دست به اقدامی بدیع در حوزه‌ی فرهنگ زده‌اند.

تبادل کتاب در عصر دیجیتال

شنیدن خبر تبادل کتاب در جمع یک هزار و ششصد نفری آنهم در ایامی که نه کتابخوانی رونق آنچنانی دارد و نه چنین جمع‌های خودجوشی در حوزه کتاب گرد هم می‌آیند، خبری مسرت بخش در حوزه‌ی فرهنگ است و تلالوهای رنگینِ درخشان در سپهر معرفت و علم اندوزی را به نمایش می گذارد.

بهروز بهلولی در گفت‌گو با خبرنگار فرهنگی آناج در خصوص نحوه‌ی شکل گیری این گروه اظهار کرد: دوست صمیمی داشتم که در حوزه کتابفروشی فعالیت می‌کرد، به دلیل عدم خرید و فروش کتاب متاسفانه ورشکست شد و به زندان افتاد.


[ ادامه مطلب ] |
ن : یعقوب کامرانی
ت : یک شنبه 9 ارديبهشت 1397
نیاز تیم‌های لیگ یکی استان به برد ‌ در هفته پانزدهم

نیاز تیم‌های لیگ یکی استان به برد ‌ در هفته پانزدهم

نویسنده: یعقوب کامرانی تبریز – خبرنگار
اگرچه تیم فوتبال ماشین‌سازی این روزها به مراتب بهتر از چند هفته گذشته به کار خود ادامه می‌دهد اما شهرداری تبریز به عنوان دیگر تیم دسته یکی استان وضعیت مناسبی در این لیگ ندارد...

  اگرچه تیم فوتبال ماشین‌سازی این روزها به مراتب بهتر از چند هفته گذشته به کار خود ادامه می‌دهد اما شهرداری تبریز به عنوان دیگر تیم دسته یکی استان وضعیت مناسبی در این لیگ ندارد و تغییر سرمربی نیز نتوانسته است روند باخت‌های این تیم را تغییر دهد. فردا دوشنبه، دو تیم لیگ یکی استان در هفته پانزدهم جام آزادگان مقابل حریفان خود به میدان می‌روند و نیاز زیادی به برد و کسب 3 امتیاز دارند. براساس برنامه ریزی صورت گرفته، شهرداری تبریز از گل گهر سیرجان میزبانی می‌کند و ماشین سازی نیز در رفسنجان به مصاف تیم مس این شهر می‌رود. بازی ماشین‌سازی راس ساعت 14 و بازی شهرداری راس ساعت 14:15 انجام می‌شود.


[ ادامه مطلب ] |
ن : یعقوب کامرانی
ت : یک شنبه 15 بهمن 1396
یادواره سالروز شهادت یل قره داغ غلامحسین افشردی (حسن باقری ) در بخش خواجه

بهمن سالروز شهادت یل قره داغی:

غلامحسین افشردی (حسن باقری) جوان ترین فرمانده سپاه ایران در دوران دفاع مقدس و نابغه جنگ
آرمان تبریز-غلامحسین افشردی معروف به حسن باقری ملقب به سقّای بسیجیان، جوان‌ترین فرماندهِ ایران در دفاع مقدس بود. این شهید بزرگوار به‌عنوان جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه نقش مهمی در موفّقیّت نیروهای ایران در عملیات‌های فتح‌المبین و رمضان و هم‌چنین بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر داشت. شهید افشردی در هنگام شهادت سِمت قائم‌مقامی فرماندهِ نیروی زمینی […]

آرمان تبریز-غلامحسین افشردی معروف به حسن باقری ملقب به سقّای بسیجیان، جوان‌ترین فرماندهِ ایران در دفاع مقدس بود. این شهید بزرگوار به‌عنوان جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه نقش مهمی در موفّقیّت نیروهای ایران در عملیات‌های فتح‌المبین و رمضان و هم‌چنین بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر داشت. شهید افشردی در هنگام شهادت سِمت قائم‌مقامی فرماندهِ نیروی زمینی سپاه را برعهده داشت.
به گزارش آرمان تبریز،تا هیمن چند سال پیش حتی بسیاری درقره داغ نمی دانستند که نام واقعی این شهید والا مقام غلامحسین افشردی بوده و اهل روستای افشرد بخش خواجه است. امروز مراسم یادواره سردار شهید حسن باقری افشرد با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در روستای افشرد با سخرانی سردار جعفری رئیس حفظ آثار ودفاع مقدس استان امام جمعه هریس و فرماندار شهرستان و مسئولین محلی در بخش خواجه برگزار گردید. برادر این شهید بزرگوار سرلشکر محمدحسین باقری افشرد فرماندهی ستاد کل نیروهای مسلح ایران است .روحش شاد و یادش گرامی باد.
یعقوب کامرانی


ن : یعقوب کامرانی
ت : چهار شنبه 11 بهمن 1396

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 47 صفحه بعد


محمد بن حسن عسکری (عج) آخرین امام از امامان دوازده گانه شیعیان است. در ١۵ شعبان سال ٢۵۵ هـ.ق در سامرا به دنیا آمد و تنها فرزند امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین امام شعیان ما است. مادر آن حضرت نرجس (نرگس) است که گفته اند از نوادگان قیصر روم بوده است. «مهدی» حُجَت، قائم منتظر، خلف صالح، بقیه الله، صاحب زمان، ولی عصر و امام عصر از لقبهای آن حضرت است.